1. Jacket Water Test ဘာကြောင့်လုပ်ရသလဲ။
Jacket Water ရဲ့ အခြေအနေကို သိချင်လို့ လုပ်တာ။ Test သုံးမျိုးရှိတယ်။
1. pH Test
2. Chloride Test
3. Nitrite Test
2. Plate Type Cooler Maintanence အကြောင်းပြောပါ။
Cooler ကိုမဖြုတ်ခင် အရင်ဆုံး frame plate နှစ်ခုကြားက အကွာအဝေးကို အရင်တိုင်းမယ်။ ဒါမှမဟုတ် frame plate နဲ့ tie bolt အစွန်း အကွာအဝေးကို တိုင်းမယ်။ ပြီးမှ Sea Water အဝင်၊ အထွက် v/v တွေပိတ်မယ်။ JKT water အဝင်၊ အထွက် v/v တွေပိတ်မယ်။ Tie bolt nut ကိုလျှော့မယ်။ frame plate ကို နောက်ကို ဆွဲကပ်ထားမယ်။ plate ပြားတွေဖြုတ်ပြီး chemical ထဲမှာ စိမ်ထားမယ်။ scale တွေရှိရင် plastic brush နဲ့တိုက်မယ်။ အားလုံးပြီးသွားရင် fresh water နဲ့ဆေးမယ်။ အခြောက်ခံမယ်။ အပေါက်ရှိလား စစ်မယ်။ Gasket တွေကိုစစ်မယ်။ ကွာနေရင် ပြန်ကပ်မယ်။ အားလုံးပြီးသွားရင် plate ပြားတွေပြန်တပ်မယ်။ frame plate တွေကို တိုင်းထားတဲ့အတိုင်းရအောင် ပြန်တိုက်မယ်။ ပြီးရင် S.W အဝင် v/v ဖွင့်ကြည့်မယ်။ ရေမထွက်ဘူး။ ရေလုံရင် အထွက် v/v ဖွင့်မယ်။ JKT အဝင် v/v ဖွင့်ကြည့်မယ်။ ရေလုံရင် အထွက် v/v ဖွင့်မယ်။ pressure တွေ ပြန်ချိန်မယ်။
3. Overspeed Governor နဲ့ Overspeed Trip ဆိုတာဘာလဲ။
Overspeed governor ဆိုတာ သတ်မှတ်ထားတဲ့ speed ရဲ့အထက် 10% မှာ fuel cut out လုပ်ပေးပြီး သတ်မှတ်ထားတဲ့ speed ရဲ့အောက် 5% ရောက်ရင် fuel cut in ပြန်လုပ်ပေးတဲ့ governor ကိုခေါ်တာ။ Overspeed trip ဆိုတာ overspeed governor က မထိန်းနိုင်တော့လို့ engine rpm အရမ်းတက်လာရင် engine ကို shut down လုပ်ပေးတာ။ (15% for G/E, 20% for M/E)
4. G/E overhaul လုပ်ရင် ဘာတွေတိုင်းမလဲ။
- Liner calibration
-piston crown wear
-piston diametrical clearances
-piston ring groove
-piston ring gap, width, thickness, clearance
-big end bearing, crank pin ovality, crank shaft deflection, main bearing clearance
5. Steam trap ဘာကြောင့်ထားသလဲ။
Steam မှာပါတဲ့ latent heat ကို အကုန်သုံးချင်လို့။ condensate တွေကို trap လုပ်ဖို့။ water hammer မဖြစ်အောင်လို့။
6. Solenoid v/v and Expansion v/v အကြောင်းပြောပါ။
Solenoid v/v က thermostat နဲ့ အလုပ်လုပ်တာ။ သူက fully open, fully close။
Expansion v/v က sensing bulb နဲ့ အလုပ်လုပ်တာ။ သူက fully open, partially close။
7. Cold room temp: ကို ဘာနဲ့ချိန်သလဲ။
Thermostat နဲ့ ချိန်တယ်။
8. Refer: Comp: Short Cycling ဖြစ်တာဘာကြောင့်လဲ။
−undercharged ဖြစ်နေလို့
-light load ဖြစ်နေလို့
-dehydrator choke ဖြစ်နေလို့
-filter choke filter choke
-expansion v/v choke
-leakage in system
-differential setting pressure နည်းနေလို့
9. Air comp: ခဏခဏ လည်လိုက်ရပ်လိုက်ဖြစ်နေတာ ဘာကြောင့်လဲ။
Differential pressure setting နည်းနေလို့
Air line leakage ရှိလို့
Service air comsumption များလို့
10. Purifier မှာ rated rpm မရဘူး။ ဘာကြောင့်လဲ။ ဘာတွေစစ်ရမလဲ။
Bowl ထဲမှာ sludge တွေများနေလို့
Friction clutch plate တွေစားနေလို့
Single phasing ဖြစ်နေလို့
Sump oil level များနေလို့
Shaft alignment မမှန်လို့
Brake မိနေလို့
Worm wheel စားနေလို့၊ bearing တွေ မကောင်းတော့လို့
11. Purifier vertical shaft မှာ ဘယ်လို bearing တပ်ထားသလဲ။
Upper bearing က spring နဲ့
Lower bearing က thrust bearing
12. Main S.W P/p overhaul လုပ်ရင် ဘာတွေစစ်ရမလဲ။
Impeller, shaft, sleeve, wear ring, bearing
13. Emergency fire P/p maintanence ဘာတွေလုပ်မလဲ။
Saturday routine တိုင်းမှာ test run လုပ်မယ်
Fuel tank, sump oil level စစ်မယ်
Gland ရေယို၊ မယိုစစ်မယ်
Suction v/v, discharge v/v တွေ ease ဖြစ်နေအောင် grease ထိုးမယ်
Priming arrangement တွေ ကောင်း၊ မကောင်းစစ်မယ်
Sea suction v/v ကိုစစ်မယ်
Line leakage ရှိ၊ မရှိ စစ်မယ်
Tray ကို သန့်ရှင်းအောင်ထားမယ်
14. CO2 room maintanece အကြောင်းပြောပါ။
Ventilation, lighting စစ်မယ်
အိုးတွေရဲ့ overall condition,v/v, wire, clamp, pressure စစ်မယ်
CO2 alarm ကောင်း၊ မကောင်းစစ်မယ်
Room key သူ့နေရာမှာ ရှိ၊ မရှိစစ်မယ်
15. Heavy weather ရှိကြောင်း bridge က အကြောင်းကြားလာရင် ဘာလုပ်မလဲ။
Moving parts တွေကို lashing ဖမ်းမယ်
Service tank, settling tank တွေကို မှန်မှန် drain လုပ်မယ်
Machinery တွေရဲ့ sump oil level တွေ လိုအပ်ရင် ဖြည့်ထားမယ်
Standby G/E မောင်းကာ load တင်ထားမယ်
E/R ကို မကြာခဏ round check ပတ်မယ်
Head Office မှညွှန်ကြားထားသော check list အတိုင်းဆောင်ရွက်မယ်
16. Bulbous bow ဘာကြောင့်တပ်ထားသလဲ။
Wave ကြောင့်ဖြစ်တဲ့ resistant ကို သက်သာစေရန်
Pitching ကြောင့် သင်္ဘောမြောက်တက်ပြီး ပြန်အကျမှာ သက်သာစေရန်
17. M/E slow down ဘာတွေရှိသလဲ။
High exhaust gas temp
High exhaust gas differential temp
L.O return high temp
JKT high temp
JKT low pressure
Piston cooling water high temp
Control air low pressure
Exhaust v/v spring air low pressure
Main Bearing high temp
Scavenging air high temp/ low temp
18. G/E shut down device ဘာတွေရှိသလဲ။
G/E overspeed trip
L.O low pressure
19. Motor တစ်လုံး S.W flooded ဖြစ်သွားရင် ဘယ်လိုလုပ်မလဲ။
Connection တွေဖြုတ်မယ်။ motor ကို အထိုင်ကနေဖြုတ်မယ်။ part တွေအားလုံးကိုဖြုတ်ပြီး F.W နဲ့ ဆေးမယ်။ အပူပေး အခြောက်ခံမယ်။ ပြီးရင် Megga Test လုပ်မယ်။ IR တန်ဖိုးကောင်းရင် ပြန်သုံးမယ်။
20. All unit မှာ exhaust gas temp: တက်နေတာဘာကြောင့်လဲ။ One unit ဆိုရင် ဘာကြောင့်လဲ။
All unit ဆိုရင် scavenge air temp တက်နေလို့။ one unit ဆိုရင် fuel v/v မကောင်းလို့၊ exhaust v/v မကောင်းလို့။
21. Safety v/v နဲ့ relief v/v ဘာကွာလဲ။
Safety v/v က design pressure ရဲ့ 3%မှာ ပွင့်တာ။ manual ဖွင့်လို့ရအောင် easing gear တပ်ထားတယ်။ Relief v/v က working pressure ရဲ့ 10%မှာ ပွင့်တာ။ သူ့ရဲ့ opening pressure က ကြာလာရင် တဖြည်းဖြည်းတက်လာတယ်။
22. G/E thin shell bearing ဘယ်လိုထုတ်မလဲ။
T piece နဲ့လှည့်ထုတ်မယ်။ ဒါမှမဟုတ် ထုတ်မယ့် bearing ဘေးက web ကို floor နဲ့ parallel ဖြစ်အောင်ထားပြီး bar ခံမယ်။ ပြီးရင် bar ကို hydraulic jack နဲ့ about 0.1 to 0.3 mm လောက်မမယ်။ ပြီးမှ bearing ကို special manila robe နဲ့ running direction ပြောင်းပြန်လှည့်ထုတ်မယ်။
23. Air line explosion safety device တွေကဘာတွေလဲ။
Drain v/v
Relief v/v
Flame trap
Pressure g/g
24. Crash maneuvering ဆိုတာဘာလဲ။
Sea speed နဲ့သွားနေတုန်း immediately astern ပြန်ဆွဲတာကို ခေါ်တာ။ အရင်ဆုံး control handle ကို STOP position ကိုဆွဲချမယ်။ M/E speed ကို 20% − 30% of MCR လောက်ရောက်အောင်စောင့်မယ်။ ပြီးရင် air kick တစ်ချက်လောက်လုပ်ပြီး break ဖမ်းမယ်။ ပြီးရင် telegraph ကို Astern မှာထားမယ်။ cam position က astern ရောက်ရင် astern ဆွဲလို့ရပြီ။
25. ရုတ်တရက် G/E L.O sump level တက်လာရင် ဘာလုပ်မလဲ။
Stand by G/E နှိုးမယ်။ load တင်မယ်။ defective G/E ကို ရပ်မယ်။ အပြစ်ရှာပြီး ပြင်မယ်။ ဖြစ်နိုင်တာကတော့ liner O-ring တွေမကောင်းတော့လို့၊ F.W attached P/p ရဲ့ mechanical seal မကောင်းတော့လို့။
26. L.O onboard test ဘယ်နှစ်မျိုးရှိသလဲ။
Viscocity Test
Insoluble Test
TBN/TAN Test
Contamination Test
Foreign particle Test
27. P.S.C မလာခင် 3/E တစ်ယောက်အနေနဲ့ဘာတွေပြင်ဆင်ထားရမလဲ။
Emergency equipment တွေနဲ့ Marpol equipment တွေကို inspection and test လုပ်ထားမယ်။
28. Hydraulic operated exhaust v/v တစ်လုံးကို overhaul လုပ်ရင် ဘာတွေစစ်ရမလဲ။
-valve, valve seat, C.W passage in valve seat
-wear and tear on valve stem
-O'ring groove in valve seat
-wear and tear on air spring cylinder
29. 3/E တစ်ယောက်အနေနဲ့ Sign On လုပ်တဲ့အခါ Take Over ဘယ်လိုယူမလဲ။ အသေးစိတ်ပြောပါ။
သင်္ဘောပေါ်ရောက်တဲ့အခါ ပထမဆုံး Master နဲ့သွားတွေ့ပြီး Documents and Certificates တွေအပ်မယ်။ ပြီးရင် C/E နဲ့သွားတွေ့ပြီး ရောက်ရှိကြောင်း သတင်းပို့မယ်။ ပြီးရင် E/R ထဲဆင်းပြီး visual check အရင်လုပ်မယ်။ ပြီးမှ Sign Off လုပ်မယ့် 3/E နဲ့သွားတွေ့မယ်။
3/E responsible machineries တွေအကြောင်းမေးမယ်။
မိမိနဲ့သက်ဆိုင်တဲ့ spare list တွေတောင်းကြည့်မယ်။ မှန် မမှန်စစ်ကြည့်မယ်။
3/E Work Done စာအုပ်တောင်းကြည့်မယ်။
Saturday routine စာအုပ်ကို စစ်မယ်။
LSA နဲ့ FFA maintenance စာအုပ်ကို ကြည့်မယ်။
PMS နဲ့ Manual စာအုပ်တွေ စုံ မစုံကြည့်မယ်။
အားလုံးပြည့်စုံရင် Take Over ယူကြောင်း လက်မှတ်ထိုးမယ်။
3/E Responsibilities
Daily Record Book
E/R Log Book
C/E Abstract Log Book
PMS
Machineries Maintenance Record Book
Defected and Repaired List
Major Spare Inventory
L.O and Chemical Store
Bunker Preparation
Saturday Routine
Fire Detector and Alarm System
Marpol and Emergency Equipment
LSA and FFA
30. 3/E တစ်ယောက်နဲ့ဆိုင်တဲ့ spare တွေကို ဘယ်လိုထိန်းသိမ်းမလဲ။
Spare တွေကို machinery အလိုက် list လုပ်ပြီးသိမ်းထားမယ်။
အသုံးပြုပြီးသား spare တွေကို list ထဲကဖယ်ထားမယ်။
သံချေးတက်နိုင်တဲ့ spare တွေကို grease ပါးပါးလေးသုတ်ထားမယ်။
Spare order မှာထားတာတွေရောက်လာရင် receipt ထဲမှာပါတဲ့စာရင်းနဲ့ ရောက်လာတဲပစ္စည်းတွေ
ကိုက် မကိုက် စစ်မယ်။ မကိုက်ရင် C/E ကို အကြောင်းကြားမယ်။
Essential spares တွေ အမြဲရှိနေအောင် မှာထားမယ်။
No comments:
Post a Comment